Vanwege de verwachte drukte in paspoort- en identiteitskaartaanvragen gaat de gemeente Bunschoten de komende periode op afspraak werken. Dit gaat in vanaf aanstaande maandag 5 februari. Door op afspraak te werken voorkomen we wachttijden aan de balies en kunnen we u goed en snel helpen op een tijd die u uitkomt. 

Heeft u een nieuw paspoort, identiteitskaart, Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) of een ander product of dienst van Burgerzaken nodig? Dan kunt u een afspraak maken om dit in het gemeentehuis te regelen door telefonisch contact op te nemen via 033-2991411. Vanaf 1 maart kunt u ook zelf gemakkelijk online een afspraak inplannen via deze website.  

Geen afspraak nodig voor eerste aanvraag rijbewijs en geboorteaangifte

Net je rijbewijs gehaald? Dan snappen we dat je deze zo snel mogelijk wil aanvragen. Daarom hoef hier geen afspraak voor te maken. Wil je in het gemeentehuis geboorteaangifte doen in plaats van online? Ook dan geldt dat je zonder afspraak tijdens onze openingstijden terecht kunt.    
 

Afhalen

Voor het afhalen van reisdocumenten en rijbewijzen kunt u na 5 februari nog steeds tijdens onze openingstijden zonder afspraak terecht in het gemeentehuis. Langskomen in het gemeentehuis is voor een aantal producten sowieso niet meer nodig. Zaken zoals verhuizingen, digitale uittreksels, afschriften burgerlijke stand, verlengen/uitbreiden van een rijbewijs en geboorteaangifte kunt u gemakkelijk en snel via onze website regelen. 
 

Maak op tijd een afspraak

Paspoorten en identiteitskaarten waren in 2014 voor het eerst 10 jaar geldig in plaats van 5 jaar. Veel mensen hebben destijds even gewacht met het aanvragen van een nieuw reisdocument tot deze regeling van start ging, dan konden ze er namelijk 5 jaar langer mee doen. Van veel inwoners verloopt daarom binnenkort de geldigheid van hun reisdocument. Hierdoor stijgt het aantal aanvragen voor nieuwe paspoorten of identiteitskaarten. Verleng dus op tijd uw paspoort of identiteitskaart, zeker als u een buitenlandse reis op de planning heeft staan.